Маркетинговая ориентация строительного предприятия

Show simple item record

dc.contributor.author Луговая, И. А.
dc.contributor.author Комарова, С. Л.
dc.date.accessioned 2021-02-01T05:48:35Z
dc.date.available 2021-02-01T05:48:35Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Луговая, И. А. Маркетинговая ориентация строительного предприятия / И. А. Луговая, С. Л. Комарова // THESAURUS : зборнiк навуковых прац. – Магiлеў : Магiлеўскi iнстытут МУС, 2015. – Вып. 1. – С. 111-116. ru_RU
dc.identifier.uri http://e.biblio.bru.by/handle/1212121212/14742
dc.description.abstract В настоящее время маркетинг в жилищном строительстве в Беларуси практически не используется. Активизировать деятельность строительной организации можно, применяя маркетинговые подходы в работе с клиентами, как постоянными, так и новыми. Государство влияет на рынок достаточно серьезно, но и сами строительные организации могут, используя комплекс маркетинга, влиять на рыночную ситуацию. Учет потребностей заказчика является определяющим условием при принятии решений по маркетингу. Возможности превзойти конкурентов в значительной степени будут повышаться у тех домостроительных предприятий, которые применяют принципы и методы современного маркетинга. Marketing activity of by contract building enterprise is characterized passive approach. For revealing target buyers in the market of the real estate, it is necessary to spend segmentation. After segmentation and definition of task forces it is necessary to develop separate strategy for all components of a marketing complex: the goods, the price, methods of promotion, methods of propagation. Application of marketing will allow to offer target buyers the good which they are ready to buy. The commodity policy of the building organization should start with following principles: - Orientation to revealing current and potential needs of buyers; - The analysis of features of customer behaviour on appropriating segments of the market; Orientation to the certain price level, proceeding from consumer capacity of consumers; - A critical assessment of final work of the enterprise from positions of buyers; - Application of elements of an individual approach to inquiries of consumjers. ru_RU
dc.language.iso ru ru_RU
dc.subject Публикации кафедры "Маркетинг и менеджмент" ru_RU
dc.title Маркетинговая ориентация строительного предприятия ru_RU
dc.type Article ru_RU
dc.identifier.udc 338


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account