Abstract:
Максимальные зарегистрированные амплитуды виброускорений железнодорожной подпорной
стены при действии микросейсмических колебаний и движении железнодорожных поездов не превышают
по оси Х 0,25 см/с2, по оси Z – 0,8 см/с2. Прочность бетона соответствует классу В25. В результате
вычисления получена собственная частота колебаний – 9,46 Гц. Разница с экспериментально зарегистрированной
частотой составляет 1,46 Гц, что соответствует отклонению ~ 18 %.
Maximum registered amplitudes of vibration acceleration of a railway retaining wall under the influence of
micro-seismic vibrations and moving trains do not exceed 0,25 cm/s2 in the X-axis, and 0,8 cm/s2 in the Z-axis. The
strength of concrete conforms to class B25. The results of calculations show the natural frequency of oscillations,
equal to 9,46 Hz. The difference with the experimentally registered frequency is 1,.46 Hz, which corresponds to the
deviation ~ 18.