Abstract:
Статья посвящена эмпирическому исследованию понимания искренности современной студенческой молодежью. Выявлены основные психологические атрибуты искренности в межличностном общении. Дается авторское определение понятию “искренность”. Определены категории собеседников, с которыми наиболее искренни студенты и которые наиболее искренни со студентами. Приводятся темы, являющиеся психологическими маркерами установления искренности в межличностном общении. Установлен парадокс искренности: студенты считают себя искренними людьми, но одновременно не готовы рассказать все другим. The article is based on the empirical study of the understanding of sincerity by contemporary students. The main psychological attributes of sincerity in interpersonal communication are discussed in the article. The author states her own definition of sincerity. The interlocutors with whom students are most sincere and the interlocutors who are most sincere with students are studied in the article. The list of topics which are psychological markers of sincerity establishment in interpersonal communication is presented. Sincerity paradox is defined as follows: students consider themselves sincere people but simultaneously they are not ready to share everything with others.