Abstract:
В статье сформирован перечень стратегической продукции ОАО «Могилевский мясокомбинат» для исследования конкурентоспособности на основе совмещенного АBC –XYZ – анализа, БКГ анализа. Показано применение данных методов в практике управления конкурентоспособностью предприятия АПК. Предложены основные рекомендации по выбору стратегических ассортиментных позиций в номенклатуре производимой продукции. Актуальность данной темы предопределена тем, что результаты анализа способствуют формированию исходной базы данных частных параметров исследования конкурентоспособности продукции. The article compiled a list of strategic products of OAO "Mogilev Meat Processing Plant" for the study of competitiveness based on the combined ABC-XYZ-analysis, BCG analysis. The application of these methods in the practice of managing the competitiveness of an agricultural enterprise is shown. Basic recommendations on the choice of strategic assortment positions in the range of products are offered. The relevance of this topic is predetermined by the fact that the results of analysis contribute to the formation of the initial database of private parameters for the study of competitiveness of products.