Abstract:
В Республике Беларусь отсутствует национальный продукт, который ассоциируется с щедрой Белорусской землей, и который гости нашей страны могут увезти к себе домой. Необходимо создать производство сублимированных, экологически чистых фруктов, ягод и грибов, это будет олицетворять красоту и плодородность природы Республики Беларусь. Перед тем как выходить на рынок с новым продуктом необходимо оценить его конкурентоспособность, поэтому в статье использовался самый наглядный метод оценки конкурентоспособности – бенчмаркинг. There is no national product in the Republic of Belarus, which is associated with the generous Belarusian land and which guests of our country can take home with them. It is necessary to create the production of sublimated, environmentally friendly fruits, berries and mushrooms, this will embody the beauty and fertility of the nature of the Republic of Belarus. Before entering the market with a new product, it is necessary to assess its competitiveness, so the article used the most obvious method for assessing competitiveness - benchmarking.