Abstract:
Для привлечения средств в городской бюджет, увеличения потока туристов и формирования привлекательного имиджа города Могилева необходима маркетинговая программа развития и продвижения территории на основе конкурентного преимущества в условиях рыночной экономики. Преобразование Праздника города в ежегодный праздник «Свята Льва», основанный на легенде о происхождении названия города, позволит создать новый туристический маршрут, добавит позитива в городскую жизнь, создаст новые бренды и символы, увеличит прибыль предприятий города и повысит благосостояние горожан.
For attracting funds in the city budget, increasing the flow of tourists and building an attractive image of the city of Mogilev, it is necessary to elaborate a marketing program for the development and promotion of the region using its competitive advantages under conditions of market economy. The conversion of the city festival into the annual festival, called the Svyata Lva (the Festival of the Lion) and based on the ancient legend about the origin of the city name, will create a new tourist route, add positive social moments in the city life, create new brands and symbols, increase the profits of city enterprises and enhance the well-being of citizens.